donderdag 26 maart 2009

Berkheide verkennen


Temperatuur: 9 graden
Weerbeeld : Regenachtig en harde wind
Gelopen afstand: 9.6 KM
Bijzonderheden: Zware omstandigheden
Kaart Google Maps
De wandeling in Google maps
Bron www.gsnel.nl

Al tijden wist ik dat je lekker kon wandelen tussen Wassenaarseslag en Katwijk. Ik was er echter zelf nog nooit geweest.
Dit gebied heet Berkheide. Ik hoopte Schotse Hooglanders tegen te komen. Het duurde even maar op de terugweg zag ik plotseling er èèn lopen naast de heuvel.

Aanvankelijk dacht ik dat het er maar èèn was maar er bleek nog een kalfje naast de lopen. Dat was een reden ook voor mij om maar niet dichterbij proberen te komen want een Schotse Hooglander met een kalf kan misschien gevaarlijk worden. Ik heb geen idee of dit zo is maar ik nam gewoon geen risico. Snel schoot ik nog snel wat fotootjes (zie boven)
Ze had mij op gegeven moment in de gaten en liep vervolgens van mij af richting de andere kant van de heuvel.
Halverwege het gebied loopt een tankwal die door de Duitsers in de oorlog is aangelegd als onderdeel van de Duitse "Atlantikwall". Voor meer informatie over de Atlantikwall klik hier.

Ik wil hier graag nog eens terug komen maar dan wel als het wat aangenamer is wat betreft het weer,
want het heeft behoorlijk geregend met flinke windvlagen.Gelukkig had ik m'n regen-poncho bij me. Door die harde wind lag de gevoelstemperatuur veel lager dan de werkelijke 9 graden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten